Aston Martin pregătește primul său motor realizat in-house după mai bine de 50 de ani. Acesta este destinat modelelor cu motor central ale casei și ar trebui să debuteze în 2022 pe Aston Martin Valhalla.
Noul motor este un V6 pe benzină cu capabilități de electrificare, având o cilindree de 3,0 litri. În paralel cu motorul, Aston Martin dezvoltă un sistem hibrid de propulsie (posibil chiar plug-in) despre care spune că va fi „cel mai puternic din gama Aston Martin” la momentul comercializării. Nivelul de putere și de cuplu va fi determinat pentru fiecare model în parte, urmând să fie confirmate la momentul lansării respectivelor modele.
La momentul la care au fost oferite primele informații despre Aston Martin Valhall s-a vehiculat cifra de 1.000 de cai-putere pentru sistemul hibrid de propulsie al hipercarului britanic. Cu siguranță Aston Martin va oferi acest sistem de propulsie într-o gamă variată de puteri, cu sau fără încărcare la priză, în funcție de modelul pe care-l va propulsa.
La dezvoltarea noului motor, inginerii Aston Martin au folosit experiența câștigată cu modelul Valkyrie, primul model cu motor central al producătorului britanic. Motorul va fi echipat cu un sistem de lubrifiere cu sorb uscat care asigură, pe lângă un centru de greutate jos, și o performanță de ungere excepțională în condițiile virajelor abordate a viteze mari. Desigur, noul motor a fost proiectat conform viitoarelor norme de poluare, Euro 7.
Aston Martin a folosit, în mod tradițional, motoare furnizate de AMG pentru a propulsa modelele sale recente, cu toate că pentru Valkyrie a apelat la un motor dezvoltat de Cosworth. Anterior, a mai luat motoare de la Jaguar (șase cilindri în linie) și Ford (V12). Decizia de a crea propriul motor este una îndrăzneață, dar îndelung așteptată de fanii mărcii.